יום ראשון, 4 במאי 2008

על עלויות תוכנת office 2007 וחוקיות השימוש בו

עלות החבילה הבסיסית ביותר של אופיס 2007 למשתמש הביתי עומדת על 700 שקלים בקירוב, וכאן מדובר על החבילה הבסיסית ביותר, עלות חבילת ה pro מטפסת במהירות לסביבות ה 1750 ש"ח.

עם עלויות כאלו, לתוכנות כה בסיסיות אני שואל את עצמי איך מיקרוסופט מצפה שהמשתמש הביתי ירכוש רשיון חוקי למוצרי האופיס ולא יתפתה להתקין גרסה לא חוקית של היישומים, ואולי מיקרוסופט בעלויות הגבוהות מעודדת את הפיראטיות ? ?

לפני שהייתי חלק ממערכת החינוך הישראלית גם אני השתמשתי בתוכנות שלא היו בדיוק כשרות. כאשר נתנה לי האפשרות במסגרת משרד החינוך לרכוש את חבילת ה offce pro 2007 בעלות של פחות מ -100 ש"ח, לא חשבתי פעמיים ורכשתי רשיון חוקי וכשר לתוכנה.

כלומר, עם מיקרוסופט הייתה מוכרת את מוצריה לשוק הביתי במחירים סבירים, אולי רמת הפיראטיות וההתקנות החוקיות הייתה יורדת - אני לא חושב שהיא הייתה יורדת ל-0 אבל אני מאמין שהיא הייתה יורדת ולא במעט.

אשמח לשמוע את דעתכם בעניין . . . .

אין תגובות: